Jag är hästtjej, och jag är stolt!

Hej! nu är kl typ 1 och jag ska snart börja jobba med svenska. Jag ska skriva om Alfred Hitchcock. Roligt skulle efter som att jag aldrig har hört namnet förut, vet bara att han gjorde skräckfilm. Vet ni något om honom? I övrigt måste jag skriva en rapport om min vippa (-.-)  och skriva klart min resension om Mamma mia.


Jag red Pralin igår. hon är min absoluta favorithäst i stallet.
En sak som är lite tråkigt med att vara hästtjej är att när man säger det får man ofta komentaren: ¨gulligt¨ eller bara ¨jaha¨
Asså det är inte bara gullgull, små snälla ponnier och rosa täcken! Det är för det mesta tungt, hårt slit, kallt och mycket gör jävligt ont! Det handlar om att jag, Hedwig 60 kilo ska ha full kontroll över ett muskelpaket på ett halvt ton! Hästen ska lyda min minsta vink, om jag lägger tyngden i höger stigbygel ska hästen gå åt höger och därmed basta, inget lullull där inte!
Är det någon annan som har blivit bemött så här? Oavsätt vilken sport det gäller så är det inte aceptabelt!


Ciao, H

Kommentarer
Postat av: Anonym

var ridet du?

2009-03-11 » 19:19:50
Postat av: Anonym

var rider

du?

2009-03-11 » 19:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: