Hemmaspa álá Hedwig

Ååh, va skönt! Jag har haft hemmaspa här :D


Först ett varmt bad med en badbomb
som luktade (och tro mig, den luktade!) citrus och typ citrongräs. Bra för min lite lätt täpta näsa..

Målade tånaglarna medans...

...tittade på film med min lillebror, vi åt även små, italienska, köttbullar med spagetti :D

Sedan gjorde jag min egen ansiktsmask gjord på avocado, vill ni veta hur?

Ta en avocado och skär den mitt itu


Ta sedan bort kärnan och gröp ut halvorna med en sked. Om du vill så kan du spara skalen och lägga armbågarna i, de blir mjuka som små barnrumpor ;D


Mosa med en gaffel


Efter som att alla avocados har olika konsidens så får man göra lite olika. Om den är jättehård kan du köra den i en mixer eller med mixerstav. Om det sedan blir allderles för löst så du inte tror att det kommer att sitta kvar på huden utan bara rinna av kan du blanda i lite socker. Blir det för segt kan du hälla i lite yogurt eller gräddfil (jag är medveten om att det blir guacamole då)

Sedan är den iallafall bara att smela på ;D


puss, H

Kommentarer
Postat av: Sandra T

härligt med hemma spa (:

2010-01-04 » 16:51:51 URL: http://sandramusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: